Regulamin sprzedaży w sklepie internetowym

madomi.pl

 

 

§ 1

Słownik pojęć

 

  1. Sprzedawca – Jakub Nowak, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Jakub Nowak „Madomi” Przedsiębiorstwo Wielobranżowe, ul. Orkana 29/37 lok. 18, 42-229 Częstochowa, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, REGON: 241227004, NIP: 5732376285.

  2. Sklep – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną madomi.pl za pośrednictwem którego Kupujący może składać zamówienia.

  3. Kupujący – każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (konsument lub osoba nieposiadająca statusu konsumenta).

  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej (zawierająca umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego).

  5. Regulamin – niniejszy regulamin.

  6. Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na założeniu przez Kupującego konta, dokonana z wykorzystaniem formularza udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.

  7. Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności artykuły okolicznościowe z okazji Chrztu, Komunii Świętej lub Ślubu.

  8. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające co najmniej rodzaj i liczbę towarów.

 

§ 2

Postanowienia ogólne

 

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów znajdujących się Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu.

  2. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron www.

  3. Przedmiotem sprzedaży są towary prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia.

  4. Ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.

  5. Oferta Sprzedawcy w Sklepie obowiązuje na terenie Polski oraz całej Unii Europejskiej.

  6. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny towarów, wprowadzania oraz wycofania towarów, udzielania rabatów na poszczególne towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą zamówień, które zostały złożone.

  7. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Kupujący musi się zarejestrować (założyć konto w Sklepie). Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Kolejne zamówienia realizowane są na podstawie logowania Kupującego do serwisu Sklepu.

  8. Zakazuje się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Kupującym) zamieszczania w nim treści bezprawnych (np. w opiniach o towarze).

 

§ 3

Składanie zamówień

 

  1. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień za pośrednictwem serwisu Sklepu wypełniając interaktywny formularz.

  2. W celu złożenia zamówienia poprzez serwis Sklepu należy w pierwszej kolejności dodać wybrany towar do koszyka i wybrać opcję „Koszyk”. Następnie należy postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi w serwisie Sklepu.

  3. Po wypełnieniu interaktywnego formularza poprzez serwis Sklepu Kupujący otrzymuje e-mail – wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami oferty.

  4. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:

  1. przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy (nr konta 06 1050 1142 1000 0090 7254 2989 w ING o/Częstochowa; SWIFT/BIC: INGBPLPW, IBAN: PL06105011421000009072542989),

  2. za pośrednictwem serwisu PayPal (kartą kredytową),

  3. za pośrednictwem serwisu PayU,

  4. gotówką za pobraniem.

  1. Kupujący powinien opłacić zamówienie w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia złożenia zamówienia. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.

  2. Informacje o kosztach dostawy są uwidaczniane przy każdym towarze oraz w trakcie procedury składania zamówienia (w interaktywnym formularzu zamówienia). Koszty dostawy doliczane są do ceny towaru i ponoszone są przez Kupującego.

  3. Przy zamawianiu wianka komunijnego Sprzedawca zaleca wybór paczki pocztowej. Uchroni to towar i jego opakowanie przed uszkodzeniem.

 

§ 4

Realizacja zamówień

 

  1. Warunkiem realizacji zamówienia złożonego przez Kupującego jest podanie przy wypełnianiu formularza zamówienia prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie zamówienia).

  2. Sprzedawca realizuje dostawę towarów za pośrednictwem Poczty Polskiej (przesyłką priorytetową).

  3. Przy każdym towarze podana jest informacja o przybliżonym terminie realizacji zamówienia.

  4. Czas realizacji zamówienia wynosi średnio do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania zapłaty na koncie Sprzedawcy lub od momentu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o wysyłce pobraniowej. W przypadku produktów haftowanych/imiennych czas realizacji wynosi do 7 dni roboczych.

  5. Towar jest dostarczany do Kupującego zazwyczaj w ciągu 2 dni roboczych od momentu zrealizowania zamówienia (nadania przesyłki).

  6. Dowodem dokonania zakupu jest paragon lub faktura VAT, które Kupujący otrzymuje wraz z towarem lub w oddzielnej przesyłce.

 

§ 5
Reklamacja i gwarancja

 

  1. Konsumentowi z tytułu niezgodności towaru z umową lub innemu Kupującemu z tytułu rękojmi za wady, przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego towaru.

  2. Reklamacja może być złożona pisemnie listem na adres Sprzedawcy lub za pomocą poczty e-mail: sklep@madomi.pl

  3. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.

  4. Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii. Reklamacje złożone przez Kupującego niebędącego konsumentem, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.

  5. W przypadku umów zawartych z Kupującymi mającymi status konsumenta, reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową rozpatrywane są zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

  6. W przypadku reklamacji składanych przez Kupujących niebędących konsumentami stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji wszelkie koszty związane z reklamacją będzie pokrywał Kupujący niebędący konsumentem.

  7. Uprawnienia konsumenta wynikające z niezgodności towaru z umową lub Kupującego niebędącego konsumentem z tytułu rękojmi za wady nie ograniczają uprawnień Kupującego wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym (o ile taki dokument jest dołączony do towaru).

 

§ 6

Odstąpienie od umowy

 

  1. Kupujący mający status konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, licząc od dnia wydania towaru (tj. od
    dnia odebrania towaru przez konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

  1. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

  2. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

  3. świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. oochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

  4. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

  5. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

  6. dostarczania prasy,

  7. usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych hazardowych.

  1. W razie odstąpienia konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

  2. Konsument zobowiązany jest do zwrotu towaruniezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.

  3. Konsument, który odstąpił od umowy wysyła towar do Sprzedawcy na własny koszt; koszt ten nie podlega zwrotowi.

  4. Koszty towaru wraz z kosztami przesyłki poniesionymi przy zakupie towaru przez konsumenta zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.

  5. Kupujący nieposiadający statusu konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni. Wobec takich Kupujących zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.

 

§ 7

Ochrona danych osobowych i prywatności

 

  1. Kupujący wypełniając formularz rejestracji oświadcza, że podane w nim dane są zgodne ze stanem faktycznym.

  2. Wypełniając formularz rejestracji Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu realizacji i obsługi zamówienia przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

  3. Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji zamówienia.

  4. Kupujący zgodnie z powołaną powyżej ustawą ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Kupującemu prawo kontroli przetwarzania danych zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.

  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody określonej w § 7  ust. 2 na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Kupującego.

 

§ 8

Postanowienia końcowe

 

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

  2. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

  3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronie Sklepu madomi.pl (zakładka „Regulamin sklepu”).